Känn ingen sorg för mig Göteborg

.
Jag börjar känna på mig att sista året på sjuksköterskeutbildningen kommer gå extremt fort - precis som de två år jag snart gått klart har gjort! Med det kommer funderingarna, vart ska vi ta vägen sen? Som det är nu står det mellan två städer med stora skillnader, vårt älskade Göteborg eller hem till gården - Söderhamn, där vi båda växt upp. Ser både för- och nackdelar med att flytta hem igen och samma sak med Gbg. Avståndet Gbg - Söderhamn är nästan lika stort som Lule - Söderhamn vilket gör att det blir långt till släkt och familj, gamla vänner och sommarstugor. Men å andra sidan är vi bra sugna på att pröva. Både jag och Erik har släkt i Gbg som vi hoppas skulle bli glada och ställa upp på telefonrådgivning om vi går vilse ;-) Dessutom har vi snart 2 års kötid i Gbg, inte så värst mycket att hänga i julgranen men bättre än inget. Några dagar innan vi tackade ja till utbildningar i Lule hade vi nämligen 2 lägenheter, en i guldhedstornet och en vid vattnet inne i centrum... Hur det blir får den som lever se ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0