Dumlekakor



Idag bakade jag en av mina absoluta favoriter - dumlekakor ♥ Jag tänkte ta med mig till min sista dag på praktiken och sista dag innan sommarlovet imorgon! Hade slutbedömning idag och jag blev himla glad... Har faktiskt Hatrick i full pott på alla punkter i bedömningsmaterialen nu så det tackar jag min grymma handledare för med lite kakor :-)

Dumlekakor - 20 stycken

200 mg Smör
1 dl Socker
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 påse Dumlekolor
1 ask Noblesse
20 Folieformar

• Ställ ugnen på 200°
• Vispa rumsvarmt smör och socker luftigt (typ med en KA... ;-P)
• Häv i mjöl och bakpulver
• Låt degen stå i kylskåp i ca 30 minuter (inget måste men degen blir lättare att forma om smöret är för varmt)
• Rulla 20 små bollar i folieformarna på en plåt
• Peta i en dumle i varje boll
• Låt stå i ugnen i ca 10 min.
• Ta ut plåten och lägg en noblesse på varje kaka medan kakorna fortfarande är varma
• Låt svalna


Kommentarer
Postat av: Isabelle

Mums!:)

2011-05-31 @ 16:52:21
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0