Välkommen 2012

.
Brukar inte vara allt för personlig här i bloggen men nu tänker jag faktiskt vara det. Ännu ett år är förbi och ett nytt har just börjat. På nyårsafton blev jag lite sentimental och grät både för det jobbiga som varit och för att 2012 ser ut att bli ett helt fantastiskt år.  År 2011 började min älskade mormor med cellgifter och strålning och hela livet blev tungt. Samtidigt visste jag att ingen skulle spöa skiten ur den behandlingen som min mormor och som tur var hade jag rätt. Nu längtar jag tills sommaren 2012 när hon och morfar kommer upp till Luleå och firar min examen och till sommaren då det blir massor av fika på min nybyggda altan (eller på några flyttkartonger) ;-)
.
Både jul & nyår har varit helt oslagbara. Jag och Erik bestämde tidigt att vi ville fira alla högtider tillsammans och att det var slut med att fira var för sig, det är ju ändå inte roligt när man bara saknar varandra hela tiden. Helt klart värt ♥ Det här innebar visserligen att julafton firades på 3 olika ställen (på själva julafton alltså!) men vi upprepade hela tiden mantrat "nästa år stannar vi i VÅRT hus, nästa år stannar vi i VÅRT hus".
.
Ja huset... Tror fortfarande inte att jag fattat att det absolut finaste hus jag vet står och väntar på oss, att det är jag och Erik som tillsammans ska äga det och bygga ett helt liv där?! Det känns fortfarande overkligt och som om jag är väldigt lyckligt lottad. SOM jag ska gå omkring där och inreda, fixa och dona = drömmen! ♥
.
2012 kommer också handla mycket om min utbildning och mitt blivande yrke. Jag har haft 3 fantastiska år med fantastiska personer i Luleå, kommer definitivt gråta som en tok när jag inser att vi inte kommer ses lika ofta som förr. Samtidigt kan jag knappt vänta på att få pröva på mitt nya liv som sjuksköterska (känns helt surrealistiskt att jag ens ska få kalla mig som det faktiskt ;-P). Jag känner mig redo om än ganska nervös! Och brudar, vi kör väll reunion tour Sverige runt i Götene - Uppsala -Söderhamn- Umeå - Piteå - Älvsbyn - Luleå?! ;-)
.
2012 ser helt enkelt väldigt ljust ut och jag ser verkligen fram mot att uppleva vad det här året har att erbjuda. Just nu är jag high on life när jag träffar alla fina vänner, njuter av miljön jag älskar och av att göra saker jag saknat (fika med hälsinge-vänner, träffa släkten, gå på bandy och loppisar med mamma). Jag njuter i fulla drag och hoppas att 2012 ska fortsatta i samma anda hela långa året :-)
.
Gott nytt år & hoppas alla får ett fantastiskt 2012! (snart tar mitt lilla "jullov" slut och jag lovar att börja blogga ordentligt igen för er som tjatat, har massor av kul att skriva om :-D)
KRAM / Elin

Kommentarer
Postat av: Caroline

God fortsättning! Vi håller tummarna för att 2012 blir ett toppen år :)

2012-01-02 @ 09:30:20
URL: http://heybaberiba.blogg.se/
Postat av: Mamma

Älskar dej <3

2012-01-02 @ 10:03:39
Postat av: Linn

Jag blev nu lite blank i ögonen när jag tänker på att vi inte kommer ses lika ofta efter denna termin! Jag är HELT på idén med reunion!! :)

2012-01-02 @ 14:35:22
URL: http://linnvikberg.blogg.se/
Postat av: Isabelle

Det låter som att 2012 blir ett bra år för dig! Och det hoppas jag! Det ska bli så spännande att följa er hus-dröm!



God fortsättning! Kram Isabelle

2012-01-03 @ 13:33:00
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Sussi - Fullt upp i mammalivet!

Ja visst känns det helt sjukt att man ska få kalla sig sjuksköterska!! Om nu bara uppsatsen blir godkänd får jag göra det om EN vecka! Jag blir knäpp!

2012-01-07 @ 11:49:25
URL: http://sussey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0