Supersmarrig snickerskaka

.
Snickerskaka är så gott att man kan bli tokig ♥ Har du inte provat det innan så gör det genast! Det fina kakfatet fick jag ärva av när min gammelfarmor Signe gick bort. När min kusin Anna fick barn för några år sedan var vi 5 generationer och Signe fick ett barnbarnsbarnbarn, ganska häftigt! Men åter till snickerskakan - släng ihop en nu och njut till en film ikväll! Det ska jag göra, det där brödet bakar jag imorgonkväll ;-)
.
1 burk Skippy's jordnötssmör
1 dl kokos
1 dl socker
2 dl ljus sirap
8-9 dl corn flakes (typ special K inte för tunna)
1 tsk vaniljsocker
.
Ljus bakchoklad, en kaka
.
Blanda ihop Skippy's, kokos, socker och sirap och värm upp så att det flyter ihop. Blanda ner vaniljsocker och corn flakes och mosa dem en gnutta med en slev. Bred sedan ut allt i en långpanna klädd med smörpapper. Ställ in i frysen och låt stelna (ca. 30 minuter).
.
När kakan stelnat - smält chokladen i vattenbad eller i mikron och bred på kakan. Ställ tillbaka i frysen i ca 1 timme. Ta ut, skär kakan i rutor och njuuut! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0