Vårt drömhus <3

.
Nu kan jag inte vänta en sekund till, nu kan jag ÄNTLIGEN berätta vad vi smusslat med under en tid. Är otroligt glad över att kunna berätta att vi blivit med hus! ! ! :-D Ett helt fantastiskt sekelskifteshus med trägolv, högt i tak, stora spröjsade fönster och precis allt vi drömt om... ♥ Huset ligger i vår hemstad i Hälsingland som vi alltså kommer flytta tillbaka till så fort vi tagit examen. Det har verkligen allt vi önskat oss och har ett för oss perfekt läge en bit utanför stan med gångavstånd till det bästa vi vet - havet!
.
Mycket renovering är redan gjord såsom installation av bergvärme, nytt tak och nya fönster. Vi kommer ändå ha mycket spännande renovering och inredning framför oss när vi flyttar in, planerna är stora och ideérna många! Först ska några väggar rivas som ska bilda ett stort vardagsrum med kombinerad matsal och ett nytt kök. Självklart kommer ALLT dokumenteras här i bloggen :-)
.
Det har varit supersvårt att inte kunna berätta och skriva om alla tankar och ideér som snurrar men nu är det äntligen okey. Känns både bra och dåligt att det är 7 månader till examen och flytt. Tid att planera och tid att bli galen av längtan! Vi är så lyckliga över vårt fina hus ♥
.
Hoppas att ni vill hänga med på vår "renoverings-resa" i vårt drömhus... :-)
Mäklarens bild

Kommentarer
Postat av: Lottis

Grattis till att ni hittat erat drömhus. Tänk ett helt hus att inreda! Ska bli roligt att följa. Får jag fråga vilka bloggar du läser? Gillar din inredningsstil. :)

2011-11-18 @ 11:42:47
Postat av: Louise Viklund

Men Grattis! Herreguuuuuuuud vilket fint hus!!! Ser verkligen framemot alla bilder, vet inte om jag kan vänta så länge. :)

2011-11-18 @ 11:50:24
Postat av: Melinda - Mamma till Maja ♥

Åh guuuud så fint hus! Är hundra procent säker på att med din inredning och touch, så kommer det bli suupermysigt! Avundsjuuk! :D

2011-11-18 @ 11:53:51
URL: http://melindawingren.blogg.se/
Postat av: Lotta

Stort grattis! Spännande! :) Själv vill jag vänta ett par år med hus :)

2011-11-18 @ 13:08:43
URL: http://lottada.wordpress.com
Postat av: Caroline

Hej Elin! Vi "känner" ju inte varandra men vi är ju båda från Söderhamn och har gemensamma bekanta osv. Men iallafall, tänkte bara för första gången lämna en kommentar (är urdålig på sånt) och säga grattis till husköp. Ser fram emot att följa detta, tycker din blogg är så himla mysig och fin.

2011-11-18 @ 13:40:56
URL: http://thecarolinejohansson.com/blog
Postat av: Isabelle

Gud så kul! Det ska verkligen bli kul att följa er renovering! Jättefint hus! :-)



Kram Isabelle

2011-11-18 @ 15:30:04
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Sanne - Mamma till Lykke

Härligt, ska bli kul att följa!

2011-11-18 @ 15:45:20
URL: http://lykkeochjag.blogg.se/
Postat av: Anna

Grattis och Wow vilket hus!! Kan tänka mig att ni kommer fixa de till världens drömhus inutni oxå! Ser fram emot att få följa "renoveringsresan"! Lycka till m allt! :)

2011-11-19 @ 00:16:59
Postat av: Martina

Grattis Elin. Åh så roligt! Vart ligger huset? Kram!

2011-11-19 @ 13:08:56
Postat av: Elin

Sv: Tack alla! :-D



Martina: Nu vet jag inte vilken av de olika Martinorna du är men det ligger utanför Söderhamn i Sandarne :-)



Lottis: Kul att du gillar min stil :-) Jag läser alla möjliga sorters bloggar, mest om renovering och sekelskifte- och 20-talshus just nu. Jag ska skriva ett inlägg med några favoritbloggar som du kan kika på senare :-)



2011-11-19 @ 15:41:31
URL: http://elinhjartaerik.blogg.se/
Postat av: Emelie

Hej!



Vad skoj! Jag har också varit och spanat på det huset. Det är ju superfint! :D Grattis!



Kram

Emelie från Stugsund

2012-01-04 @ 17:13:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0