Hemtrevnad

.
När jag var liten hade mamma alltid Hemtrevnad i köksfönstret. På julen satt det små tomtenissar i den och på påsken kycklingar - jag älskade den! Lite nostalgi över denna växt är det alltså hos mig samtidigt som den är väldigt lättskött, grön & lummig. Har planterat min Hemtrevnad i en superfin kruka som jag köpte på Handplockat i Älvsbyn igår. Vi var där och kollade när Movits! spelade och jag passade såklart på att smita in på Handplockat ;-)
.
När vi kom hem på kvällen och jag precis skulle öppna dörren går påsen sönder och krukan faller i asfalten! :-S 3 stora bitar var resultatet men tack och lov gick det att limma ihop igen med Karlssons klister :-) Tillsammans med Hemtrevnaden blev det himla charmigt och de pryder sin plats fint uppe på hyllan över köksbordet :-)

Kommentarer
Postat av: Caroline

Jättesöt kruka! Passar bra uppe på hyllan :)

2011-08-26 @ 23:27:40
URL: http://heybaberiba.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0