Världens godaste kladdkaka

.
Jo, rubriken är helt sann! Innan jag testade det här receptet gillade jag inte kladdkaka. Köper det heller aldrig om jag ska fika på Café eftersom jag inte litar på att den ska vara lika god som den här ;-) Vet inte om det är den lilla skvätten matolja som gör att den här kladdkakan inte blir sådär torr och bastant som många kladdkakor blir utan lagomt seg och alldeles alldeles underbar ♥
.
50 g smör
1/2 dl matolja
2 ägg
3 dl socker
2 1/2 dl mjöl
4 msk kakao
2 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 nypa salt
.
Sätt ugnen på 150 °
Smält smöret och blanda i matoljan
Vispa ägg och socker vitt och fluffigt och rör ner i smörblandningen
Blanda alla torra ingredienser och vänd ner i smeten - vispa ej!
Fyll smeten i en smörad form och kör in i ungnen i ca 30 minuter. Kakan ska vara lite kladdig när den är färdig.
Njuuut med vispad grädde och hallon ♥

Kommentarer
Postat av: Isabelle

Mmm, det där måste jag prova! :-)

2011-11-07 @ 15:50:40
URL: http://isabellesdrommar.blogg.se/
Postat av: Emelie - Mamman som älskar vitt

Gott det såg ut! :) är ju faktiskt kladdkakans dag idag, hehe.



sv. Tack så hemskt mkt, glad jag blir! :) Välkommen tillbaks!

Trevlg kväll

2011-11-07 @ 17:49:57
URL: http://njutensmula.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0